Op het Forum

Hallo en welkom

Deze kleine handleiding is bedoeld om u op de hoogte te stellen van enkele te volgen regels voordat u een nieuw onderwerp gaat aanmaken.

Voor het plaatsen van:

Zorg ervoor dat het antwoord op uw vraag nog niet op de site staat. De gemakkelijkste en snelste manier: gebruik de Forum-zoekmachine!

Aangezien deze site is gewijd aan oude auto's, auto's en motorfietsen, meer dan 25 jaar oud, zal geen technisch onderwerp met betrekking tot een ander onderwerp worden behandeld.

hoffelijkheid

Zoals overal, een "hallo" bij het binnenkomen, "dank u" wanneer u wordt bediend en "tot ziens" wanneer u het forum verlaat, is veel aangenamer.

Gelieve je profiel te voltooïen vooraleer je een vraag stelt over een technisch probleem: het helpt diegenen die je waarschijnlijk helpen (die je profiel niet zullen zien)

En natuurlijk zijn beleefdheid en respect absolute voorwaarden,zonder daarom wat humor of een goed humeur uit te sluiten.

Wat is  "verboden" ?

De "verboden" worden vooral ingegeven door het gezond verstand:

De advertenties (zoeken of verkopen) moeten in de rubriek Advertenties worden geplaatst. In dit verband hebben we er over gekozen om om niet over advertenties te praten om controverse met de verkopers te voorkomen.

Alles wat lasterlijk, racistisch, beledigend , gendergericht, politiek of religieus van aard is, in strijd met het auteursrecht, beeldrechten of het recht op privacy wordt niet getolereerd, of enige andere boodschap die in strijd is met enige andere geldende wet- of regelgeving.

Geen directe commerciële promotie van welke aard dan ook.

Aan de andere kant hebben we op deze site besloten om niet publiekelijk te spreken over de professionals (garages, verzekeraars, onderdelenverdelers ...):

Ook niet, omdat er advertenties op de site staan, en dat we, uit respect voor degenen die betalen om te adverteren op deze site, besloten om geen gratis advertenties voor anderen te doen. Bovendien kan een professional die je 'goed' vindt door een ander als een bedrieger worden beschouwd ;  meningen zijn nu eenmaal subjectief.

Niet slecht voor overduidelijke juridische kwesties met betrekking tot laster en de mogelijke aansprakelijkheid van de webmaster en moderators, evenals de uitgever van het onderwerp.
Geen foto of video die ongevallen laat zien, behalve uw eigen ongeval, indien van toepassing, uit respect voor eventuele slachtoffers.

En ten slotte is het verboden om "over te steken" : het teveel aan korte berichten is schadelijk voor het lezen van het forum en amuseert alleen degenen die ze sturen. Idem voor de berichten van het type "up" die alleen tot doel hebben om het onderwerp naar voren te brengen, of die met slechts één (of meerdere) smileys.

De schrijfstijl:

Maak expliciete titels en ... schrijf ze in kleine letters! Hoe explicieter een titel, hoe meer je de inhoud ervan wilt lezen. En we kunnen u helpen ...

Aan de andere kant bevindt u zich op een forum, niet op een mobiele telefoon. We vragen u daarom om normaal te schrijven en uw best te doen om fouten te beperken. Elk onderwerp geschreven in de stijl van een sms-stijl wordt met een hangslot afgesloten.

Schrijf ook niet in HOOFDLETTERS. In het algemeen betekent schrijven in hoofdletters dat je schreeuwt. Naast het feit dat het heel onaangenaam is om te lezen (om niet te zeggen onleesbaar!), zou men denken dat het is om je onderwerp onder de aandacht te willen brengen ... wat dan ook meteen op slot zou gaan!

Follow-up:

Je hebt pech of een ongeval gehad, je bent goed geholpen geweest of bent door tussenkomst van een garagist of mekanieker geholpen: laat het ons in ieder geval weten! En vergeet niet om diegenen te bedanken die geprobeerd hebben je te helpen ... het lijkt misschien vanzelfsprekend, maar wat dankbaarheid en vriendelijkheid maken het leven alleen mooier!

Het ganse Classic-Parts.be team